28 Ekim 2016 Cuma

Ölüm yıl dönümünde ustamız Semih Balcıoğlu'nu Çarşaf Karikatür Okulu öğrencileri olarak saygıyla anıyoruz.
/ Hocamızın bir sergisi sonrası paylaşmıştık./

16 Ekim 2016 Pazar

CENGİZ ÜSTÜN VE 28 YIL..

CENGİZ ÜSTÜN VE 28 YIL...
Karikatürist Cengiz Üstünle bu güzel fotoğrafı. Şaşkın Bakkalda bulunan. Paralel Evren isimli çizgi roman dükkânında. Üzeyir isimli çizgi karakterinin albümünün imza gününde çekildik.Birbirimizi görmeyeli tam 28 yıl olmuş. O zaman 28 yıl öncesine götüreyim sizi biraz.
Çarşaf karikatür okulu altında. Amatör çizerlerin cumartesi iki üç saatliğine bir araya geldiği bir yer var cağaloğlunda. Hürriyet gazetesinin binalarından biri burası.Yıl 1986 başları.
Bende bir cumartesi bu etkinliğe katılmak için cağaloglunun yolunu tuttum. Çarşaf mizah dergisinin yerini buldum. Girişte kimliğimi verip. Binanın iki üst katına çıktım. Orada çay servisi yapan birine çalışma yapılan ofisi sordum. Bana tarif ettiği ofisin önüne geldiğimde. Camdan içeri baktım. İçerde benim yaşlarda bir çok arkadaş. Masalarda oturmuş. Çizim yapıyorlar.
İçeriye girmeye çekindim. Döndüm geriye. Koridorda çay servisi yapan kişi beni gördü." Bulamadınmı ofisi" diye sordu. Bir şeyler geveledim ağzımın içinden. Adam durumu anlamıştı. Beni kolumdan tuttuğu gibi Raşit hocamın yanına götürüp." Raşit abi bu genç sizi arıyordu. " Diyerek Raşit hocama teslim etti beni.
O zaman bu çalışmalara Semih Balcı oğlu giriyordu. Raşit hocamda onun yardımcısı idi. Kısa bir zaman sonra Semih Balcıoğlu Tercümana geçti. Karikatür okulunun başında artık Raşit Yakalı hocam vardı. Cumartesileri işim olmadığı sürece bu amatör çalışmalarına gittim. Bir çok arkadaşımda oldu.
Aradan ne kadar zaman geçti bilmiyorum. Aramıza iki kardeş daha katıldı. Büyük olanın ismi Cengiz Üstün. Küçük olanın ismi Bülent Üstün idi. Cengiz 15 yaşlarında, Bülent ise henüz 13 yaşlarında. Bende 18 yaşlarındayım.
O yaşlarda güzel çizim yetenekleri olan bu iki kardeş. İlerde Türkiye nin tanınan iki karikatüristi olacaktı. Çarşaf dergisi çatısı altında yapılan bu amatör çalışmalarına. Askere gittiğim 1989 Şubatına kadar devam ettim. Burada güzel arkadaşlıklarımız oldu. Bir çoğu Türkiye nin tanınmış mizahçıları oldular. Bir çoğunu görmeyeli uzun yıllar oldu. Askerden sonra bende film koptu. Kendimi toparlamam uzun sürdü.
Cengizin imza gününü internet vasıtasıyla öğrendim. Şaşkın Bakkalı buldum. Kitap evinide buldum sora, sora. Kitap evinin camından içeri baktığımda Cengiz kardeşimi albümünü imzalarken gördüm. Ergen yaşlarda yakışıklı olan kardeşim. Yakışıklığından hiç bir şey kaybetmemiş. Saçlara sakallara düşen beyazlık dışında.
Bir süre başındaki kalabalığın dağılmasını bekledim. Yanlız kaldığı bir an çıktım karşısına. Bir an şaşırdı beni görünce karşısında. Kısa süreliğine de olsa biraz muhabbet etme imkanımız oldu. Raşit abininde kulağını çınlattık biraz. O eski yıllardan dem vurduk birazda. Bir süre sonra vedalaşıp ayrıldım. Zaman bir tuhaf şey. Sanki aradan 28 yıl değilde, 28 gün geçmiş gibi. Seni gördüğüme sevindim kardeşim. Diğer arkadaşları da görmek isterim tabi.
Bu vesileyle buradan. Kardeşin Bülente, Oky' ye, Metin Fidana, Kenan Yarara, Cenk Erdeme, Kayhan Erkana, Ümit Atalaya, Tümer Gebana, Ozan Kotraya, Heval Bucaka, Demet Öztürke, Suat'a (soy ismini hatırlayamadım) Daha ismi aklıma gelmeyen. O dönemdeki tüm arkadaşlarıma selam olsun.
Ergen yaşlardaki bizlerle hiç bıkmadan ilgilenen. Raşit Yakalı hocamada buradan hürmetlerimi sunarım.
 — Kayhan ErkanCengiz Üstünümit AtalayRaşit Yakalı ve Kenan Yarar ile birlikte.

18 Ağustos 2014 Pazartesi

BENI ALLAH KORUMUŞ..


Sineme ve Tiyatro sanatçısı Halit Ergör arkadaşimla BRT Televizyonunda 20 yıl önce  bir yıl birlikte çalışmıştım.Bana bu sabah telefon etti "Raşit abi Yalıkavak tayım, biraz sana uğrayabilir miyim, hasret gideririz ." Dedi. "Tabiii,mutlu olurum, yolu tarif deyim" Birkaç yanlışlıktan sonra bana iyice yaklaştı .Sporkent 1 'in önünde buluşacaktık. Bak şimdi önüne Palmalayf gelecek !ondan 550 metre sonra beni göreceksin kabak gibi.""Tamam abi gördüm" dedi.. ben de o mesafeyi hesapladım,o süre sonra köşeyi hızla bir araba döndü.Ben, o diye o diye el kol salladım,o da yavaşladı.Ben de şaka yapayım siye şortumu çekip otostop yapan kızların hareketini yaptım.Araba durdu,elimle kenara Çek dedim,çekti.Kapıyı açıp ön koltuğa oturdum ve merhaba, nihayet buluştuk, dedim. Adam güldü. Ama o Halit bey değildi. Allah Allah,20 yıl da olsa Halit bey bu kadar değişebilir mi?hiç benzetemedim. Peki,ya oysa,sişmanladıysa...telefonda konuştuk değil mi az önce ?Dedim ,evet dedi .Rahatsız oldum ama sustum. bak burası sporkent1 ,şimdi yürüyün, bakın şu köşeden döneceğiz.Döndü,.Şimdi devam edin ,satılık yazan evin önünden düz aşağıya inelim.İndik.Bana soruyor burada evler kaça gidiyor, diye? 300 ortalama diyorum.Tamam şu Opel bizin araba onun önünde durun. Tamam,dedi adam.Ben indim, Burası bizim ev işte ,hoş geldiniz.Adam inmiyor. İnsenize evimize geldik Halit bey..Adam inmiyor...Benim işim acele," dedi. ben iyice huylandım.Pardon yahu,ben Raşit Yakalı,Halit Ergör isimli birini bekliyordum ben...
Yanlış var,benim adım Tayyip'i yok Recep Erdoğan..dedi.. peki beni niye arabanıza aldınız? Siz el ettiniz,ben de yokuş beyefendiyi yormuş,galiba,evine götürürüvereyim diye düşünüp aldım..dedi. bir süre gülmüştük,el sıkıştık.Peki ,beni yine buluştuğumuz yere bırakır mısınız? tabii,dedi. Tekrar arabasına bindim...öyle de olmuş Sporkent1 in önünde Halit bey beni bekliyormuş....Şimdi düşünüyorum Ya okşi isminin önünde Tayyip yazan Recep Erdoğan olsaydı...

15 Şubat 2014 Cumartesi


NOSTALJİ SERGİMİZ

18. ÇARŞAF KARİKATÜR OKULU NOSTAJİ SERGİMİZDEN BİR BÖLÜM İZLEMEK İÇİN TIKLAYINIZ.

http://youtu.be/VXK5AUZ6_WQ
--------------------------------

12 Ocak 2014 Pazar

18. BİZ DE VARIZ SERGİMİZİN AÇILIŞINDAN BİR VİDEO KAYDI:
https://www.facebook.com/photo.php?v=10202613912576246&set=vb.1450178814&type=2&theater





 Sergimize katılan çizerlerin bazıları toplu halde görülüyor.






10 Ocak 2014 Cuma

ÇARŞAF KARİKATÜR OKULU 18. SERGİMİZ.

Yarın açılacak olan sergimizi gezemeyecek olan Anadalu'daki arkadaşlarımız için bir gün öncesinden yayınlıyorum. Eğer bu sergiyi Anadolu'ya taşımak isteyenler çıkarsa bütün orijinalleri 300 dp tarattım,CD olarak yollaya bilirim.
https://www.facebook.com/photo.php?v=10202606402268493&notif_t=video_processed

Raşit Yakali